Pozycjonowanie sklepów internetowych Magento – dla kogo?
On 26 czerwca, 2022 by adminHandel wirtualny to potężna gałąź gospodarki, które dynamicznie się rozwija. Coraz częściej skłaniamy się ku wygodzie zamówień online, bez potrzeby wychodzenia z domu, jechania przez całe miasto, tłoku w sklepie stacjonarnym. Z tego względu warto jest rozważyć rozwój swojego biznesu właśnie w sieci. Niestety nie jest to takie proste, a to z powodu wysokiej konkurencji. Zobacz więc jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych Magento!
Wprowadzenie do Magento
Jest to oprogramowanie, które stworzyło w pełni kompatybilną platformę sprzedażową, dzięki czemu jest jedną z najpopularniejszych w świecie e-commerce. Posiada ono wszystko, czego potrzebujesz do sprawnego prowadzenia biznesu i komunikacji z potencjalnymi klientami. Obecnie jest ona dostępna w dwóch głównych wersjach:
- Magento Community Edition – wersja darmowa dostępna dla każdego zainteresowanego, która pozwala na dowolne modyfikacje kodu strony, czym wyróżnia się na tle innych platform sprzedażowych.
- Magento Enterprise Edition – wersja płatna z odnawialną raz do roku licencją, która oferuje więcej modeli płatności, posiada funkcję regularnego skanowania strony i daje możliwość uzyskania lepszej wydajności.
Jeśli dopiero startujesz ze swoim sklepem internetowym, w zupełności wystarczy Ci wersja darmowa. Jeśli Twoje obroty roczne przekraczają 100 000 zł, zacznij zastanawiać się nad wdrożeniem bardziej zaawansowanej wersji.
Dla kogo dedykowana jest platforma Magento? Przede wszystkim dla średnich i dużych firm, którym zależy również na prowadzeniu sprzedaży hurtowej w modelu B2B. Model ten pozwala na rozwój firmy, a wiele innych platform nie udostępnia takiej możliwości.
Check lista pozycjonera dla Magento
Zadanie 1: Ocena stanu witryny
Audyt to podstawa określenia priorytetów zadań pod kątem optymalizacji. Wykaże on, jakie są mocne i słabe strony naszej witryny, a tym samym pozwoli stworzyć listę zadań do zrobienia, które będą mieć wpływ na widoczność w sieci.
Zadanie 2: Słowa kluczowe
Nadrzędną rolę odgrywają frazy i hasła kluczowe wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Pozycjonując sklep internetowy, należy odpowiednio dobrać słowa kluczowe pod kątem branży oraz konkurencji.
Zadanie 3: Treść
Kolejnym elementem jest content powiązany z wcześniej ustalonymi słowami kluczowymi. Pamiętaj, że wszystko, co publikujesz, musi cechować się oryginalnością oraz przejrzystością komunikatów.
Zadanie 4: Przyjazny układ
Platforma Magento oferuje przyjazne dostosowanie interfejsu strony do potrzeb użytkownika i administratora. Wykorzystaj możliwości menu okruszkowego, opisy kategorii oraz dodatkowe filtrowanie produktów, aby wpływać na UX.
Zadanie 5: Linki zewnętrzne
Dodatkowym wsparciem jest połączenie witryny z możliwościami mediów społecznościowych. Poprawi to widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, wpłynie na liczbę i jakość linków przychodzących oraz stworzy dodatkowe możliwości bieżącej komunikacji z klientami.
Pozycjonowanie Magento – zacznij się rozkręcać!
Stworzenie platformy sprzedażowej to pierwszy krok przybliżający Cię do sukcesu. Drugim etapem jest pozycjonowanie sklepów internetowych Magento, które daje nam narzędzia pozwalające wyprzedzić konkurencję. Magento jest drugą najważniejszą platformą, zaraz po WordPressie, warto więc skorzystać z jego zasobów.
Archiwa
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |